To die would be an awfully big adventure

Livet har en mening. Meningen är den att du ska gör saker som gör dig lycklig. Du ska se långsiktigt och förstå att ingenting är permanent. Inte stressen. smärtan eller vad det än är du känner just nu.
Gör inte beslut när du är arg, och lova ingenting när du är lycklig. Livet går upp och ner, men tiden stannar inte för någon.
Man måste ta tag i sina problem och accepptera att man inte får allt man vill här i livet.
Nu är jag student, och i nästan 4 år kommer jag vara stressad, pank och väldigt trött. Men efter den tiden kommer jag att vara något, jag kommer ha en utbildning och möjligheten att göra något med mitt liv.
Jag har möjlighet att se världen, ta jobb på andra orter, jag har möjlighet att forma min egna framtid.
 
När tiderna är svåra kommer du även att förstå vilka dina riktiga vänner är, och vilka som aldrig var det. En del kan ge dig illusionen att de skulle flytta berg för dig, när de i själva fallet är små insekter som kryper in i ditt hjärta och skär sönder det bit för bit, sedan sprider de lögner och du kommer inse att det ända du kan göra är att trampa ihjäl dem, innan de fortsätter sprida sin smitta.
 
kort och gott är jag lycklig, jag är väldigt tacksam över vad jag har och även i min stressfulla vardag har jag tid att känna efter. Under allt mitt hat för en liten insekt har en annan känsla tagit över, Tacksamheten.  Jag har precis det jag behöver och jag är så glad över att vara vid liv.
 
 
 
 
 

Kommentarer

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

bloggadress:

kommentar:

RSS 2.0